Komputery vs. sztuka
Czy możesz wyobrazić sobie komputery rozpoznające sztukę abstrakcyjną tak jak ludzie?
Ludzki mózg potrafi rozpoznawać kształty i obiekty w stosie początkowo niepowiązanych ze sobą rysunków, linii i wzorów. Potrafimy dostrzec ludzkie twarze, zwierzęta, samochody w prostych, nieszczegółowych szkicach, jednak dla komputera zawsze stanowiło to wyzwanie. Dokładne komponowanie elementów graficznych jest bardzo ważne w szerokim zakresie zastosowań widzenia komputera, na przykład: rejestracja obrazu, rekonstrukcja 3D czy wykrywania obiektów. Pomimo, iż wiele pomysłów do wykrywania cech obrazów już istnieje, to dotychczas brakowało solidnego rozwiązania. W swojej pracy doktorskiej na Wydziale Fizyki Technicznej i Elektroniki w Umeå University w Szwecji, Bo Li opracował przełomową koncepcję: krzywych procentowych.
Dzięki tej metodzie, komputer może odświeżać obraz za pomocą uderzeń krzywych i dzięki nim rozpoznawać przedmioty i obiekty. Według Bo Li najważniejszym elementem w wyodrębnieniu cech obrazu jest precyzja. Jego wyniki pokazują, że jego metoda pozwala odkryć podstawowe krzywe grafiki, które zostały przykryte lub zniekształcone dalszymi obróbkami.
„Krzywe i linie są naturalnie bardziej użyteczne niż punkty, ponieważ ludzie używają kształtów do opisywania świata” mówi twórca.
Jednak na rozwój tej metody zapewne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, jeśli jednak potrzebujesz mniej lub bardziej abstrakcyjnych projektów graficznych zgłoś się do nas, na pewno sprostamy Twoim wymaganiom.